Tot op de laatste cm ...



Mijn laatste bericht was al even geleden: mijn rok met vogeltjes. Nu had ik nog stof over om voor dochterlief iets te maken... Toen ik haar vroeg of ik voor een kleedje mocht maken met de rest van de stof, zei ze: "NEEEEEE"... Dus wachtte ik maar ... gelukkig vroeg ze er na een tijdje zelf naar. "Mama, jij ging toch een kleedje maken voor mij?" en mama was zeeeeeeeeeeeer blij, want ik had al een ideetje.

Het restje stof was te weinig om een volledig kleedje mee te maken. Daarom heb ik enkel het rokdeel en het middenstuk met de stof kunnen doen. Voor de rest van het kleed en de voering heb ik de rode Dittestof (Ikea) gebruikt... een prachtige combinatie vind ik persoonlijk.
Het patroon heb ik gehaald uit het boek 'SVDHZ' :) Ik was onmiddellijk verliefd op de plooitjes.

Mijn patroonpapier was op ... dus moest ik weer met krantenpapier aan de slag. Met krantenpapier kon  ik allerlei plooitjes maken tot ik de juiste gevonden had. Maar eigenlijk vond ik het direct het goede.

Woensdag had ik alles geknipt klaar ... om 's avonds van start te kunnen gaan in  Trientjes Naaicafé in Aalst :)  Ik was zeeeeeer tevreden want het was op het laatste moment dat ik me nog kunnen inschrijven heb... Het was de allereerste keer en het was super georganiseerd! Leuke mensen ontmoet, tips gekregen, gezellig gebabbeld,.... mij zien ze nog terug!
Dus daar heb ik het kleedje in elkaar gestoken ... net op het einde was het de beurt aan de blinde rits ... ppffff ... het ging maar niet ... dus moest ik  het thuis afwerken. Gisteren heb ik eindelijk de tijd  gevonden om het kleedje af te werken!

Met dit als resultaat:





En hier de aan foto's:







Hier een geprobeerde foto van ons assorti kleertjes:


En met het allerlaatste stukje stof heb ik nog een ketting gemaakt.

Ik had het liever in één stuk vogelstof gehad, maar mijn allerlaatste centimeter was op ... dus met rode stof afgewerkt ... Het idee vond ik via pinterest.




Reacties

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍