Elisa, mijn nieuwe beste vriendin


De allernieuwste La Maison Victor is mijn favoriete editie. Ik was onmiddellijk verkocht met het zien van de Lucy-jurk voor Jade, het mooie rugpand van de Emma-jurk, de Grace-jurk, de Billie-blouse, het Fil-vestje en de Lenny-polo voor Eden... en ook de Elisa-jurk.

Een tijdje geleden, tijdens Trientjes naaicafé, kocht ik bij Tasjke & Co een leuk tricotstofje ... eigenlijk met de bedoeling om een Burda 7828 te maken. MAAR toen zag ik de Elisa-jurk in de nieuwste LMV. Het enigste struikelblok was dat het een wikkeljurk is. Ik hou niet zo van wikkeljurken want die blijven nooit op hun plaats zitten en onderaan zie je dan de ene flap onder de rok komen.

Het bovenpand heb ik behouden, maar het rokgedeelte heb ik aangepast. De strik is ook weggelaten.
Ik heb het achterpand van de rok iets groter gemaakt en dat gebruikt als voorpand.

Met de riem is het helemaal af! Bedankt aan het facebookgroepje: Naaien voor Vriendinnen want dankzij hun ben ik eindelijk tot een goed resultaat gekomen!




Reacties

  1. Zeer knap! Dringend naar de boekhandel voor de nieuwe LMV.. normaal zou ik hem al lang gehad hebben... Maar druk druk druk! Echt knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze editie ook echt wel de beste. Heel mooi kleedje! Ik ga ook op zoek naar een geschikt stofje :-) Hoeveel stof had je eigenlijk nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik zo'n 2 meter had en heb wel nog wat over ... maar voor wikkelrok zal je meer nodig hebben he!

      Verwijderen
  3. zeer mooi, ik heb 2,5 voor maat 46 wikkelversie klaarliggen, natuurlijk neem ik bijpassend effen ook mee voor moest ik te kort hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en wat een goede aanpassingen, ga ik ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is heel mooi! Wat een superidee om dat gewikkel achterwege te laten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍