Theo, Lars en Hazel ... allemaal voor Eden zijn eerste schooldag!


Deze herfstvakantie was niet alleen schitterend qua weer ... we hebben samen veel leuke dingen gedaan en extra genoten van elkaar!

Maar deze herfstvakantie was ook heel productief!

Op mijn TO-SEW lijstje stond:
  • Jas (Lars) voor Eden
  • Hemd (Theo) voor Eden
  • Boekentas (Hazel) voor Eden
  • Jas (Jackie) voor Jade
Nu op dit moment zijn alle stukken voor Eden klaar ;) en dat allemaal voor zijn allereerste schooldag!
Jade haar jas is zo goed als klaar ... dus een dikke pluim voor mezelf!



1) THEO van Zonen 09

Het is ondertussen mijn derde Theo en het gaat vlotter en vlotter! Ik heb het wel iets langer gemaakt dan op het patroon want bij de vorige twee hemdjes kwam het nogal kort ... of Eden heeft weer een scheut gekregen ... Met deze prachtige oranje broek van Filou staat dit hemdje hem nog meer :)
Dit mooie stofje komt van bij Bambiblauw. Ik heb extra gelet op de doorlopende print ... en het is gelukt :)






2) LARS van Zonen 09

Amaaaai, hier had ik echt schrik om aan te beginnen. De buitenstof was een grote lap die mijn mama nog ergens liggen had ... ik zag er direct een jas in. Het mosterdkleur past er in mijn ogen perfect bij.
Ik twijfelde enorm lang over de maat ... in zijn hemdjes heeft Eden een 104 ... en jawel hij is 2.5... voor een jas mocht het dus iets ruimer dus ging ik voor een 110 gaan.
Spijtig genoeg vind ik het net iets te klein ... met een dikke winterpull... lukt het niet *snif snif*
Dat was wel een grote ontgoocheling ...

Een leuk extraatje is de kap ... onlangs postte Mamasha van Zonen09 een kap voor de jas. Een gratis patroon, waarvoor dank :) Deze moest er natuurlijk ook bij ... gelukkig had ik genoeg stof. Ik heb de kap vast aan de jas gehangen, niet afneembaar dus ... kinderen trekken graag aan de kappen, en verliezen die dan ... nee het hangt er dus vast aan!

Stof: Mostergele Punta di Roma van bij Lieselove










3) HAZEL van Liel

Mijn tweede Hazel was al zo goed als klaar voor de vakantie, maar Eden moest net zoals Jade zijn binnenzak nog kleuren ... een leuk extraatje ...




 En bij Eden moet alles op een rijtje staan hé ... ook de stiften ...










Deze keer koos ik voor groene accenten en als binnenkleding groene skai.

Onze boekentasjes staan alvast klaar ...


4) JULIETTE uit Mijn Tas

Vorige donderdag mocht Jade opnieuw naar een verjaardagsfeestje ... Jade vroeg of ik weer een tasje wou maken en jawel. Ik maakte terwijl ze in haar bed lag een Juliette. Het is ongeveer de 5de keer denk ik ... en ik moet zeggen ... het boek blijft in de kast. De techniek zit  al in de vingers ... trots op mezelf :)
Jade vond het super mooi en vroeg of ik voor haar verjaardag ook eentje wou maken ... *smelt*
Opnieuw hebben we leuke meisjesspulletjes gekocht dat we in het tasje staken: nagellak, leuke spelletjes, een leuk borsteltje...


 Stof: Soft Cactus - Flockfolie zilver: Hema

Volgende TO-SEW lijstje zal voor Nieuwjaar en Kerstmis zijn!
  • June dress in goud voor mezelf
  • Jurkje voor Jade in zwart met goud
  • Hemdje of strik of das of ... voor Eden
  • Papa ... tja die mag iets nieuws kopen dat bij ons past ;)
Alhoewel er nog veeeeeeeeeeeel meer opstaat ... een pyjama voor Eden, een Julia,een Leathersweater, ... pppffffff nog veel te veel. En de vakantie is voorbij ... dus het naaien zal ook weer minder zijn :s

Reacties

  1. Heel knap gemaakt allemaal! Je zoontje kan in stijl aan zijn eerste schooldag beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave projecten voor 1 week! Heel mooi uitgevoerd, jammer dat de jas wat aan de kleine kant is... hopelijk kan je er iemand ander gelukkig mee maken want hij is super gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof tof! Ben ook productief geweest tijdens de vakantie, maar nu ook weer niet ZO productief... En ik heb maar één kind rondlopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan van de jas. Ik duim voor jou voor een zachte winter, dan kan hij zo lang mogelijk mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn mond valt open van jouw Lars. Prachtig, wauw, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, die Lars van jou is prachtig! Kobe , mijn jongste, zal er misschien volgend jaar in kunnen ;) Maar dan hoop ik er voor hen zelf ook te kunnen maken, maar dan kom ik eerst eens om raad bij jou ;)!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍