Een te grote Scarlet short ?

Bij de voorlaatste LMV kon je naar mijn bescheiden mening heel wat leuke patroontjes vinden! De Josie, Ocean, Scarlet, ... kortom heel wat leuks om direct aan te beginnen! Ik ging onmiddellijk op zoek naar de juiste stof, maar ik moet zo echt verliefd worden op een stofje en voorlopig was dat niet het geval. Dus bleven de leuke patroontjes liggen.

Enkele blogposten geleden vertelde ik al over de piqué stof van Mondepot. Een leuk katoentje met wat stretch met een lichte wafelstructuur. Ik kocht het in het geel, donkerblauw en donker turquoise.
Ik dacht een effen short zou eigenlijk wel leuk zijn! Zo'n donkerblauwe, dat past nog op veel.
Ik kon eindelijk beginnen! Een vreugde kreetje!



Maar toen ik mezelf begon op te meten ... begonnen de frustraties weer! Welke maat ?? Pppfff het gedeelte dat ik echt niet leuk vind!  Ik koos opnieuw voor een maatje groter, uit schrik dat het te klein zou zijn. Bij de eerste pasbeurt viel het op dat het te groot ging zijn. Niet zozeer in mijn taille, die zat wel ruim, maar goed dat heb ik nog graag dat een short niet teveel spant, zeker bij zo'n warme temperaturen. De pijpen daarentegen waren zo veel te breed. Dus ben ik vooral daar beginnen versmallen. De gulp is te groot naar mijn mening. Volgende keer maak ik die kleiner!
Het was een leuk patroontje om uit te voeren. Een broek ... iets dat ik nog niet gedaan had :) dus zijn we weer eens fier op onszelf!

Oké het is geen short met vele details ... maar eenvoud siert zeggen ze toch...

Wat vinden jullie? Is hij nog te groot?



Enkele foto's van in Kos:











Reacties

  1. Ziet er goed uit kim
    Een broek voor de eerste keer is niet gemakkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er prima uit! Deze staat ook nog op mijn to do lijst...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze past in elk geval beter dan de mijne...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. op de fotos ziet het er uit als een prima pasvorm. Je eerste broek, toch weer een mijlpaal, ik verwacht dat je er veel plezier van zal hebben deze zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er inderdaad geniet van ... naar gelang de zakt hij wel af en heb ik precies iets in de broek hangen vooraan... :) maar het is echt wassen en aandoen, zeker met deze temperaturen in België (wie had dat gedacht!)

      Verwijderen
    2. Ik heb er inderdaad geniet van ... naar gelang de zakt hij wel af en heb ik precies iets in de broek hangen vooraan... :) maar het is echt wassen en aandoen, zeker met deze temperaturen in België (wie had dat gedacht!)

      Verwijderen

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍