Ileana - Wie zoekt, die vindt !

Ileana, een patroontje van Compagnie-M dat ik niet meer zal moeten introduceren!


De perfecte stof in mijn ogen; die ik nog liggen had, voor de Ileana had ik al deels verknipt voor een ander projectje dat je later nog te zien zal krijgen. In mijn vakantie heb ik al heel wat voorbereidend werk gedaan: patroontjes uitgetekend op mijn terras, stof geknipt voor enkel winterprojectjes,...
Nu moest ik het voor de Ileana natuurlijk doen met de rest. De jurk is dus niet helemaal geworden hoe ik in mijn gedachten had, maar ik vind ze toch geslaagd!  Ik koos voor een halve cirkelrok (meer kreeg ik er niet uit), een Peter Pan kraagje, kapmouwtjes en een vals knopenpat tot de taille.
Omdat het kleedje ook voor de herfst/winter zal zijn, heb ik er een onderrok aan toegevoegd.






MAAR, er zit een grote maar in het verhaal!

Eerst en vooral:  Zoek de fout ...






Gevonden?

Wel hier heb je de uitleg (ja, ik hang er graag een verhaal aan vast ):


De Ileana had ik in het weekend besteld en maandag heb ik de hele dag zitten wachten  (ik weet dat ze nog al snel zijn met hun levering) ... het was de postbode zijn allereerste dag en hij was bijna 6 uur in retard. Ik had dus echt gehoopt hem die dag nog te kunnen maar we moesten 's avonds nog weg. Ik moest en zou er nog aan beginnen: patroon geknipt, op de stof gelegd en dat zonder eigenlijk na te denken of al te moe te zijn of doordat ik wat ziek ben ... alle redenen zijn genoeg om mijn fout te leggen! Gefrustreerd tot en met .... maar hopelijk valt het niet te erg op.  Je moet er toch al goed naar kijken hé :) of toch niet? De bloemen staan dus ondersteboven hé ... ik heb er bij de rest dus ook niet meer naar gekeken hé.








Stof: Bloemenstof: Art Gallery - Bellelien
Effen roze stof (Veritas)
Patroon: Ileana - Compagnie-M



Reacties

  1. ja, de laatste loodjes... daar begaan we allemaal wel eens een fout MAAR eerlijk ik had het niet gezien als je het niet had gezegd. Die stof mag je volgens mij draaien en keren het blijft mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moest je het niet gezegd hebben, ik had het nooit gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi. En ik had het ook niet gezien. Wie kijkt nu naar de bloemen, als het geheel zo mooi is?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nu dacht ik echt dat de fout het kraagje was, daar ze puntig vanvoor is en bol vanachter (ik weet wel dat de Ileana verschillende kraagjes heeft hoor, maar die bloemen vallen zeker niet op als fout ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mij was de fout niet opgevallen. Heb dit patroon trouwens ook nog liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mij was het ook echt niet opgevallen hoor als je niks had gezegd. heel mooi! En amai, ik ben jaloers op jouw tempo waarmee jij het één na het ander tevoorschijn tovert, ik lijk wel een slak daartegen :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nu gaat het vlot ... maar wacht de vakantie is bijna voorbij ... en dan zal het veel minder zijn!

      Verwijderen

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍