Uilige theedoeken

Zo'n jaar geleden waren de theedoeken met uiltjes zeer populair op de Facebookgroep: Naaien voor Vriendinnen. Er werden allerlei leuke spulletjes meegemaakt: een beddensprei, kussentjes, ...
Zo populair dat ze in Belgiƫ bijna niet meer te vinden waren!
Begin september vond ik tijdens een dagje Sluis toevallig nog 12 theedoeken. Dus besloot ik ze mee te nemen om mijn klas wat op te pimpen. Ik wou namelijk een gezellig zithoekje maken met deze leuke kussentjes in wording!



Zoals je ziet werden de kussentjes nu pas gemaakt ... de theedoeken waren een beetje verloren gegaan in de kast. Bij het opruimen vond ik ze terug en ben ik er onmiddellijk aan begonnen! Het was die dag heeeeeeeeeeeeeeel goed weer. De naaimachine werd buitengezet ... zalig om te kunnen naaien in je tuin ;)



Hoe ging ik te werk:
- Ik nam 2 theedoeken en knipte ze uit met een centimeter naad. Met de hulp van magneetjes ging dat super vlot.
- Ik legde de 2 theedoeken omgekeerd om elkaar en stikken maar. Natuurlijk moet je een opening houden om de doeken te kunnen keren.
- Aan de hoekjes werden knipjes gegeven zodat je geen "gefrons" hebt.
- En dan het leukste deel waar de kindjes ook hun plezier aan beleefde: het opvullen van de kussentjes.
- Vervolgens het gat dichtnaaien.

Als juf moet je het vaak met weinig budget doen om er iets leuks van te maken ... de vulling van de kussentjes zijn dan ook gerecycleerd. Het is opgevuld met oude kussentjes die mensen gingen wegdoen en onze eigen hoofdkusssens zijn ook gesneuveld :) Deze waren toch versleten. Jade vond het super om het kussen in stukken te trekken en daar het uiltje mee op te vullen!






Hopelijk zijn de kinderen blij met hun nieuwe kussentjes in de klas! Jade en Eden waren alvast een beetje jaloers en wilden er zelf ook wel eentje :) 
Missie geslaagd ?!



Reacties

  1. Leuke verrassing in de klas na de vakantie! Je brengt me op ideen hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die zijn heel leuk geworden! voor kussens doe ik ook aan recycleren hoor, die op het bed vervang ik graag nu en dan omdat ik niet graag ingezakte kussens heb

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. šŸ˜