Bomberjas: check

Jade heeft echt een allergie aan knopen, knopjes, ... en dus zijn leuke gilets of toffe kleedjes met een knopenpad uit den boze. Tot nog steeds grote spijt van mezelf want oooh wat zie ik graag bloesjes of toffe gilets en frivole jurken... maar ik leg er mij stilaan bij neer dat het zo is.
Dus moeten we op zoek gaan naar alternatieven!
Onlangs zag Jade een bomberjasje in een winkel. Onze smaken verschillen nogal want Jade kan soms heel kitscherige kledingstukken uitkiezen waar ik dan mijn veto voor stel. Toen ik haar vertelde dat mama zoiets ook wel kon maken in een ander stofje, kon ik haar toch wat ompraten.



Aangezien ik bijna alle LMV heb, vroeg ik via de Facebookgroep of er al een patroon bestond voor een bomberjasje. Het antwoord was snel duidelijk: Sallie jas!
Vroeger kon ik elke LMV en al haar patronen bij naam. Ik wist precies welk patroon in welke editie zat. Ondertussen zijn er al zoveel ... dat ik het niet kan bijhouden!

Patroon: check



Voor de stof dook ik in mijn voorraadkast. Jade koos een superzachte sweaterstof met fleece binnenin. Het is donkerblauw stofje met gekleurde spikkeltjes ... een stofje dat toch al enkele jaren in de kast lag. Als ik me goed meen te herinneren komt het van bij Bellelien.

Stof: check



Voor de boordstof ging ik langs bij De Stoffenkamer. Oorspronkelijk dacht ik aan een ander soort boordstof met strepen... maar Jade vond het niet mooi! Tot mijn oog viel op deze boordstof... het geeft wat contrast en de spikkeltjes komen er ook in terug. Ideaal en Jade was akkoord! Dan nog een bijpassende rits en we konden aan de slag!

Boordstof en rits: check



Het in elkaar naaien van het jasje ging vrij vlot. Enkel op het einde heb ik gesukkeld met de boordstof en het beleg... volgende keer pak ik het anders aan! Ik dacht dat het moeilijkste deel de zakken gingen zijn, maar die gingen nog verbazend vlot!

Het resultaat: check




Om het jasje wat op te pimpen had ik een leuke ster gevonden, maar de strepen in de ster waren zwart en zwart combineert volgens mij niet zo mooi met blauw ... of toch niet elk blauw. Jade vond het prachtig ... na een bevraging op Facebook was de verdeeldheid groot ...want de ster deed velen denken aan een jodenster ... Gelukkig had ik een leuk alternatief gevonden in de lokale Action. Het zijn allerlei pinnen die je kan vastspelden waar je maar wil. Wat vinden jullie?


Nog enkele foto's:







Reacties