Every day is one step closer to summer!



Tijdens een blitzbezoek aan de winkel Stoffen Van Leuven kwam ik deze geweldige stof tegen. De geometrische vormen, de mooie pastelkleuren,... het sprak me direct aan! Toen ik het stofje van dichterbij bekeek, had het ook een leuke structuur. Het leek wel één grote rol tetradoek. Het deed me onmiddellijk denken aan de babyperiode van mijn kinderen. Toen bestond dat enkel in het wit en en bij zoonlief had je er al wat kleuren bij... maar een print dat was toen nog niet te vinden. Ook mijn zus gebruikt de befaamde tetradoeken (nu wel al in alle geuren, kleuren en in toffe printjes) voor mijn metekindje Robyn.



Maar tetra voor kleding was nieuw tot ik ontdekte dat het eigenlijk gewoon een naam is voor double gauze ... Ik kocht 2 meter want ik wist eigenlijk nog niet hoeveel stof ik nodig had om de Robin jurk te kunnen maken. Want dat was het patroon dat ik onmiddellijk voor mij zag. Het patroon werd toen nog niet verkocht. Met 2 meter ging ik wel toekomen voor een zomerse versie. Wat een mooie naam trouwens ... 😍



Het patroon kwam uit en ik was er als de kippen bij om het aan te kopen en uit te printen. Na een druk weekend (doop en verjaardag) zag ik de voorbije week eindelijk de tijd om de jurk te naaien!



Het werd de optie zonder mouwen met ruffles en een open rug. De knopen konden bij Jade een probleem vormen... gelukkig zijn ze op de rug en zijn het kamsnaps. Ze vond het stofje en het patroontje zoooooo mooi dat ik haar goedkeuring kreeg! Wat voor mij wel belangrijk was anders draagt ze het niet ... ze weet wat ze wil! Van wie zou ze dat hebben ?  *bloosbloos*


De ruffle werd enkel en met de overlock afgewerkt met roze draad. Dat geeft dan weer een extra detail aan de jurk.



Ik veronderstel dat Robin zeer populair geworden is bij dochterlief! 

Zomergevoel! Waar ben je??




Ooooh en van de 2 meter stof heb ik nog wat over ... zou het stofje voor een volwassen persoon gaan? En wat zouden jullie er mee maken? Benieuwd ... misschien toch nog eens aan twinning wagen ...


Reacties