Van een winterse jurk naar een zomerse top!

De Ivy uit La Maison Victor (editie 6 nov-dec 2015) is oorspronkelijk een winterse jurk. Persoonlijk vind ik het een beetje een zakjurk. Wat me wel direct aansprak was de rug van deze jurk.
Een jurk dat zat er niet ... ik zag er mij echt niet mee. Ik zou er denk ik uitzien als een zak patatten.



Als een luchtig topje zag ik het direct zitten. Ik gebruikte dan niet de wollen of gebreide stof die LMV aanraadde, maar een zomers, soepel stofje. Vorig jaar kocht ik dit stofje bij Veritas. Het gaf me een instant zomergevoel! Perfecte combinatie!



De prachtige rugdecolleté komt ook in de top mooi tot zijn recht! Qua werkwijze is alles hetzelfde gebleven enkel wat korter gemaakt.




Misschien is het foutje wel opgevallen .... in plaats van het achterpand aan de stofvouw te leggen, knipte ik het pand in twee, gelukkig met naadwaarde. Daardoor kan je achteraan een naad zien. Foutje was snel opgelost, maar toch wel spijtig want ik had genoeg stof. Al ben ik gelukkig dat het niet bij het voorpand was... dat zou erger geweest zijn!



Nog een kleine aanpassing: ik maakte de hals iets dieper en het beleg lag wat raar aan mijn boezem ... ook dat is wat korter gemaakt

.



Laat de zomer nu maar komen!




Reacties

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍