Crystal top is top!


"Waaaauw", dacht ik bij het zien van de Crystal top, op mijn lijf geschreven. Ik hou van froezels en fladdermouwen ... ik was direct een grote fan! IJverig dat ik was, begon ik het patroon uit te tekenen. Het perfecte stofje had ik ook al liggen: ik had namelijk nog een lapje stof bewaard van de collectie See You at Six ... prachtige collectie van soepel vallende stofjes, perfect voor dit projectje!


Maar toen bleef het projectje liggen ... patroon was uitgetekend, stof was geknipt ... en toch heeft het daar enkele weken gelegen. De goesting, de tijd, de naaimachine bovenhalen ... ik weet niet wat het was. Een naaidipje? Na een paar weken raakte de Crystal top uiteindelijk af.


Het halsboordje en de sluiting achteraan zou ik aanpassen, mocht ik de Crystal top nog eens maken. Het zelf maken van bias en het daarmee mooi afwerken zoals het patroon voorschrijft was niet makkelijk en achteraf gezien ook niet zo mooi, zeker niet na het wassen. Spijtig genoeg had ik te laat een alternatief ontdekt ... afwerken met beleg. Haar afwerking is veel beter, want mijn flapjes vallen altijd open achteraan! Strijken, strijken en nog eens strijken ... het blijft niet mooi vallen :-/


Nu bijna een jaar na maakdatum was de top nog steeds niet geblogd! Ondertussen werd ze al meermaals gespot in blogland. De pareltjes blijven maar opstapelen...
Mijn blog had ze nog niet gehaald en dus werd het hoog tijd om er eens werk van te maken.


Over dat de top dan uiteindelijk wel 'op-mijn-lijf-geschreven' was, was ik plots helemaal niet meer zo zeker! Ik vind het mooi bij anderen, maar toen ik het aanhad vond ik het toch niet zo bijzonder.
Ook om het stofje te combineren had ik het moeilijk. Het blauwpaarse stofje was dan toch niet zo voor de hand liggend om te combineren ... ofwel lag het aan mij en was ik weer eens te kieskeurig. Jeans was geen optie, het blauw van de jeans (gelijk de welke) vloekte met het paarseblauwe Dandelionstofje. Dus ging ik op zoek naar de andere kleuren die in het stofje voorkwamen ... onder andere het zachtroze.



Patroon: Crystal Top uit La Maison Victor
Stof: SeeYouAtSix (StoffenVanLeuven)



Reacties

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍