Odette

Odette, een ouderwetse naam voor een populair en dankbaar patroon uit de zomerse La Maison Victor van vorig jaar. Wie de Odette nog niet heeft gemaakt, loopt duidelijk achter met zijn naailijstje. Want bij wie staat deze één-huisje-T-shirt nu niet op zijn ToSew-lijstje????


Mijn eerste Odette heeft deze blog nog niet gehaald. Het was een test versie in een kinderstofje, maar ideaal als pyjama-T-shirt. Zo gingen er zeker nog volgen! Het zit zalig! Enkele aanpassingen: verlengen. Iets wat ik meestal doe met patronen van LMV. Hij zit ruim maar dat mag ook eens, niet?


Mijn tweede Odette is met een soort 'scuba'achtig stofje dat je perfect langs beide zijden kan gebruiken. De voorkant is een prachtig glitterstofje en de achterkant een roze scubastof (maar iets soepeler).


Deze versie verlengde ik niet omdat de zoom niet afgewerkt werd. 
Het geeft iets extra aan de T-shirt ... of zou ik het toch nog doen?



Voor de mouwen heb ik de achterkant van de stof gebruikt. 
Strijken was onmogelijk, bij een kleine testversie plakte alles aan mijn strijkijzer :( 
ook met persdoek lukte het me niet om het mooi plat te krijgen.



Zo werd de ouderwetse Odette een hippe, leuke en toffe T-shirt!




Stof: StoffenvanLeuven

Reacties

  1. Afwerken zou ik toch nog doen, als het mijn t-shirt was. Ik hou niet zo van onafgewerkt... maar that's me! Verder vind ik dit een prachtig exemplaar, zeker in combinatie met de ketting. Whaw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik twijfel enorm ... het is gewoon zo moeilijk om plat te krijgen. Heb schrik dat het te hobbelig gaat zijn.

      Verwijderen
  2. Heel leuk in deze stof,ik zou hem ook afwerken..maar elk zijn idee he :) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een supermooie Odette! Ook fan van je ketting. Ik zou dat dus niet afwerken. Kan perfect zo, wat mij betreft

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk! onafgewerkt kan perfect, als je twijfelt om het te zomen kan je er ook een boordje aanzetten onderaan, geeft wel een ander effect.
    ik maakte trouwens ook al een odette maar hij stond me niet, gelukkig kon ik mijn zus gelukkig maken hiermee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige odette! Mooie ketting ! Top combinatie ❤️

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍