Recycleren: van kleed tot jumpsuit

Enkele weken geleden is mijn mama begonnen met haar kleerkast uit te mesten ;)
En zoals gewoonlijk kan ik dan uit zeker een vuilzak vol (geen vuile kleren natuurlijk, maar vaak kleren die ze maar één keer heeft gedragen of zelfs gloednieuw zijn) zoeken wat voor mij gepast is of dat ik kan aanpassen voor Jade. Mijn kleerkast is weer eens gevuld met nieuwe spulletjes ... gelukkig heeft mijn mama af en toe goede smaak :)

Tussen haar zomerse zomerkleedjes vond ik een leuk kleedje terug. (Een foto van het oorspronkelijk kleedje heb ik niet, maar het was een A lijn jurkje in tricot dat je in de hals knoopt)
Ik zag er direct een jumpsuit voor Jade in. De rok tussen de binnen knippen, aan elkaar stikken, onderaan een elastiekje voor de benen, in het midden aan de taille nog een elastiek en het jumpsuit is klaar, dacht ik ... maar uiteindelijk heb ik nog wat aanpassingen moeten doen aan de borst. Want het kleedje was natuurlijk voorzien voor een boezem die ons Jade natuurlijk nog niet heeft ... alhoewel ze dat soms wel al denkt :-)

Op onze vakantie heeft ze het jumpsuit voor het eerst aangehad en het was ideaal voor op de speeltuin!
Enkele foto's:




Nu heeft onze papa ook eens kuis gehouden en enkele pulls zullen binnenkort gerecycleerd worden tot nieuwe pulls voor Eden ... maar dat is voor later!

Reacties