Tricot ...


Ik had in de Paasvakantie op Stoffenspektakel in Aalst een leuk piratenstofje gekocht, jawel in tricot. Ooit ging ik er mij eens opnieuw aan wagen ... mijn eerste stiksel met mijn naaimachine was een pyjama voor Eden: zie foto hiernaast ...
Jawel ik moest het direct moeilijk maken voor mezelf want een patroon had ik niet, enkel een oude pyjama dat ik gebruikt heb. Na enkel uren zwoegen, had ik toch aan de mama gevraagd om de hals af te werken... Kom hij heeft er al veel geniet van gehad ... maar tricot zag ik toch niet meer zitten...


Tijdens deze druilerige dagen was ik de kleerkasten aan het uitkuisten en ik kwam tot de conclusie dat Eden geen enkele echte zomerpyjama heeft. En ze geven eind volgende week toch enkele warme dagen ... dus het was de moment.

Het gevecht met tricot kon beginnen ...
Het knipwerk deed ik thuis, het stikwerk ben ik met mijn mama haar machines gaan doen. Een overlock is zeer praktisch voor tricot en dat is nu net iets dat ik nog niet heb ... TIP TIP TIP !!! *knipoog*
Maar na vele keren passen en aanpassen ben ik eigenlijk zeer tevreden met het resultaat.
De broek was het eerste klaar. Dat heb ik zonder patroon gemaakt... gewoon een grote pyjama broek genomen en overgetekend en zo ver aan de slag gegaan ...
Het Marcelleke heb ik overgenomen van het gratis patroon ondergoed via http://oontje.blogspot.com  Een zeer goede uitleg dus geen reden omdat hier over te nemen :)
En de onderbroekjes staan natuurlijk nog op mijn TO-DO lijstje !!

Enkele foto's van mijn fotomodel Eden :)








Ik heb nog wel wat overschot, dus er zullen er binnenkort nog wel van de band rollen :)
Want het is hier thuis potjestraining... de onderbroekjes zijn dus met momenten schaars  ...

Reacties

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. šŸ˜