Stof voor durf-het-zelvers - Pukkelpop

Mijn vorig blogbericht was een Soft Cactus hemdje voor Eden.
Vandaag heb ik opnieuw een Soft Cactus stofje gebruikt voor een kleedje voor Jade.

Het is een model geworden uit mijn nieuwste aanwinst: het boek 'Stof voor durf-het-zelvers'
Ik had de flapkraag al een paar keer zien passeren en vond het altijd al geweldig :) Ook hoe een kleedje moest gevoerd worden, was voor mij nog een raadsel ... Maar nu ... nee het is een geweldige uitleg, want ik ben niet eens fout geweest :) Het rokgedeelte is eentje met plooitjes.

Nu de kraag vind ik super, maar het viel een beetje te veel op. Daarom heb ik het blauw wat laten terugkomen in de taille, zo breekt het een beetje.





Stof: Soft Cactus van bij Koning Uil
Blauwe stof: Ditte van bij Ikea
Patroon: SVDHZ

Broer en zus kunnen nu assorti door het leven gaan :)





Dit weekend ben ik ook eindelijk eens bij Stoffen van Leuven geraakt ... een stoffenwinkel dus!
Eindelijk heb ik mijn stoffen gevonden voor de Maëlle en de Jackie :)



De gele stof met bijpassende zigzag-voering is voor de Maëlle.
De muntgroene waterafstotende stof met dezelfde muntgroene/rode stof is voor de Jackie.
Het Timetreasurestofje is voor een rok voor Jade en mij :)
De MizMoos stof en blauwe tricot is voor een sweater met kap.
De fluogroene skai is dan weer voor Eden zijn boekentas af te werken ...
Daarbij had ik ook nog matelasse  ... jaja wat is dat nu weer ... voering voor de mouwen
en dan nog eens fleece voor tussen de voeringen van de jas zodat het toch iets warmer is.
Ik zal nog mijn werk hebben !


Donderdag ben ik ook naar Pukkelpop geweest. Het is een eindje rijden en aangezien ik juist mijn nieuw boek gekregen had 'SVDHZ', kon ik het uitpluizen en mijn ideetjes bedenken ... Eens aangekomen op Pukkelpop had ik al veeeeeel plannen ... en tot mijn grote verbazing was daar een hele tent voorzien vol met Singers en gerief van Veritas ... jaja je kon er gewoonweg stikken en naaien en mooie dingen maken! Dus ik ging direct aan de slag ... Mijn maaksel (een tas) ben ik daar gewoonweg vergeten ... ik had het te drogen gelegd (want je kon het met textielverf versieren) en dus vergeten ...



Reacties

  1. Benieuwd welk stofje de munt-kleurige stof met witte bloempjes precies is. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ligt ernaast op de foto ... het is eentje van Michael Miller.

      Verwijderen

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍