Wickie de Viking

Het is weer tijd voor ca-ca-ca-ca-carnaval :)

Eden zijn favoriete figuurtje is de laatste tijd Wickie de Viking. Aangezien Studio 100 van alles verkleedkostuums heeft, dacht ik dat Wickie de Viking er wel ging bijzitten! Maar neen ... enkel een stoere helm :) dus kocht ik deze al via de webshop van Studio100.

Jade haar kleedje was af en dus was het tijd voor Eden zijn kostuum. Bij deze ... dit is zijn Wickie de Viking kostuum.

Het zeemeermingedeelte van het pakje was wel een heus werk! Deze stof is een soort van plastiek en glijdt dus absoluut niet onder de naaimachine! Ppfff de onderstof kwam allemaal samen... een tip die ik van mijn mama kreeg was om een teflonvoetje te gebruiken... maar dat had ik uiteraard lastminut niet op een zondagnacht :) dus een andere oplossing was krantenpapier. Telkens krantenpapier op de plastiek leggen en het ging als een fluitje van een cent ... en dan afscheuren. Het knipwerk viel al bij al nog mee. Ik ben blij dat ik gewerkt heb met twee kleuren... geeft wat meer effect. Maar ik heb wel spijt dat het niet hetzelfde kleur is van zijn helmpje... Voor de rest heb ik de kleuren van Wickie proberen te evenaren. De broek is dan weer de losse broek uit SVDHZ 2!!!
Een fantastisch boek ! 
Toen kwam het riemgedeelte ... hoe ging ik dat maken ... mijn mama had nog met hopen oude riemen liggen... Deze was wel heel zwaar maar paste er perfect bij. Hij is voor alle veiligheid er volledig aangenaaid!






En dan na een hele dag carnaval op school was Wickie helemaal uitgeteld :)


Reacties

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. šŸ˜