Harley Top of toch een beetje



Ergens in november kocht ik een prachtig tricotstofje. Heel kleurrijk, echt een typisch lentestofje ... en dat op het einde van de herfst. Ik had toen juist enkele patroontjes aankocht bij Compagnie M. Het patroon de Julia leek mij er ideaal voor. Het resultaat kan je hier nog eens bewonderen.

Ondertussen is het stofje al veel verkocht en vind je het met een zekere regelmaat terug in blogland.

Onlangs zat ik te snuffelen in mijn stoffenrestjes en ik vond nog redelijk wat stof. In de LMVboeken zocht ik naar een patroontje waarmee ik iets voor mezelf kon maken. Een sweater ging niet lukken, daarvoor had ik te weinig. Het moest eerder een topje worden. Toen viel mijn oog op de Harley top. Ik tekende het patroon uit, legde de stof erop ... en ik had pech. Door de Julia eruit te knippen voor Jade had ik niet echt een mooi stuk (door die aangeknipte mouwen).
Het werd wat puzzelen ... maar uiteindelijk door het achterpand wat aan te passen, lukte het wel!
Ik heb het achterpand verdeelt in twee delen. Het onderste deel heb ik dan wat gerimpeld zodat het een leuk effect kreeg ... Ook de hals heb ik iets veranderd ... het is een V-hals geworden.
En nu pas zijn de restjes klein genoeg om weg te gooien!









Reacties

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. 😍