Minnie & Mickey Mouse



Aalst Carnaval ... Of hoe ze het hier zeggen Oilsjt Carnaval... Het blijft iets speciaal! Ik ben geboren en getogen in Aalst, maar het carnavalsbeestje heb ik niet echt meegekregen. Pas op, ik kijk echt wel uit naar het feest van het jaar hier in Aalst, maar niet zoals de vele Aalstenaars die in een carnavalsgroep zitten en dus meelopen met de zondagstoet.
Ik kijk er wel naar uit om de prachtige stoet te zien want ik ben wel steeds fier op wat ze elk jaar opnieuw presteren! En vooral in de 'stikkotten' zoals ze hier zeggen ... de kostuums en stoffen zijn vaak adembenemend. Gewoonweg prachtig!

Het is zo een beetje traditie geworden dat ik (mijn mama in het begin) zelf een verkleedpak maak voor de kinderen.
Enkele fotootjes van de voorbije jaren:






   
Dit jaar zag ik een diadeem liggen in Jade haar verkleedkoffer, een leuke Minnie Mouse diadeem met oortjes en strik. Maar het schaap had er geen bijpassend kleedje bij. Toen kreeg ik het idee om  haar een Minnie Mouse kleed te maken met een cirkelrok want dat is nu eenmaal iets waar ze dol op is! En Eden dat was nog niet meteen duidelijk tot ik bij Knippie een Mickey Mouse kostuumpje zag. De mogelijke maten waren spijtig genoeg te klein voor hem. Maar de inspiratie was er!



Jade alias Minnie Mouse:

Het patroon dat ik hiervoor gebruikte is de Ileana dress van Compagnie-M. Ik nam het basisbovenstuk met volledige cirkelrok. De kraag tekende ik zelf ... Ook de pofmouwen heb ik kunnen realiseren dankzij mama Mia tijdens Trientjes naaicafe. Nog een onderrok erbij met wat kant aan, een lint in de taille en voila ... Het resultaat mag er zijn. Jade was super tevreden en dat is wat telt! Ik maakte een 8 jaar voor mijn net 6 jarige meid in de hoop dat er toch een jas onder kan...maar daar vrees ik wat voor.










Eden alias Mickey Mouse:

Voor de short nam ik het patroon over van de Ray short uit LMV. De pijpen maakte ik recht en zonder biaislint.
Zijn bovenstuk is een helemaal verbouwd Bill hemd ook uit LMV.











Enkele foto's samen:








Reacties

Een reactie posten

Een reactie is altijd leuk om te lezen. šŸ˜