Reeta Dress by Named Clothing

Ik ontdekte de Reeta Midi Dress by Named Clothing vorig jaar dankzij Annick haar blog MinnieMie. Toen ik haar jurk zag, was is ik meteen verkocht! Dit ging het patroon worden voor mijn zoontje zijn Eerste Communie. De stof voor Eden zijn feest had ik toen al gekocht: een kleurrijk doublegauze stofje van Nani Iro.


De stof leek me op het eerst zicht perfect voor dit patroon, maar achteraf gezien was ze misschien toch iets te dik en niet zo soepelvallend voor dit patroontje. Omdat het nogal stug en daardoor breed uitviel, heb ik het wat moeten inpakken waardoor de split in de zijnaden weggevallen is.


Om de jurk een extra dementie te geven, heb ik geprobeerd om met de lijnen van de stof te spelen.


Was de jurk moeilijk om te maken?

Nee, eigenlijk niet. De bijhorende beschrijving is wel in het Engels, maar het is goed uitgelegd. Mijn grootste angst voor deze jurk waren de knoopsgaten. Het is namelijk de finishing touch van je jurk en het zou toch zonde zijn als je het verpest. Alles verliep deze keer zeer vlot! Dankzij de Reeta Dress heb ik mijn angst toch wel overwonnen!



Voor mij is de jurk een voltreffer! Ik heb ze al verschillende keren gedragen op verschillende gelegenheden: Eden zijn communiefeest, een gewone schooldag, onze citytrip in Kopenhagen, ... en telkens kreeg ik lovende woorden.

De verplichte familiefoto:




My crazy family!




Reacties